tisdag 24 april 2012

"Game of Thrones"

Så har jag sett de tre första avsnitten av ”Game of Thrones” andra säsong och vilket kärt återseende det var! Den är ju så galet bra! Jag tänker inte nämna några stora spoilers men vill du ingenting veta så bör du nog ändå låta bli att läsa. Först och främst, hur äcklig kan ”kung” Joffrey vara? Jag avskyr honom så otroligt mycket att jag skulle vilja ta död på honom på fläcken. Några andra som jag förmodligen också hade haft livet av på grund av äcklighet är pappan och systern till Theon Greyjoy. SJUKT äckliga och osympatiska. Och SÅ besviken på Theon! Bäst är som vanligt Tyrion, han är cool. Och allt som händer vid the wall, eller rättare sagt på andra sidan, är ju spännande. Och nu känns sketchen jag la upp från SNL om alla sex i serien ännu roligare :) Och så en sak till, SÅ spänd på drakgrejen och hur det kommer utveckla sig!


En av mina favoriter

2 kommentarer:

  1. Daenerys Targaryen är en av mina favoriter också! (: Hon är så vacker och så stark! Jag hoppas verkligen att det med drakarna utvecklas och att vi kanske en dag får se henne som drottning?

    SvaraRadera
  2. Ja vacker är bara förnamnet! Och just när jag skrev det insåg jag att hon inte är med i min omröstning för snyggaste skådespelerska och nu är det för sent! :o

    Ja, en framtida drottning kan det nog bli. Jag har böckerna i hyllan nu och tänkte börja läsa dem så fort jag är färdig med min pågående bok. Ska bli spännande att få lite mer djup.

    SvaraRadera