söndag 8 april 2012

"Immortals" (2011)

Grekisk mytologi är ett ämne jag gillar. Rejält med action är något annat jag gillar. Alltså borde detta vara en film för mig. Och vissa ljuspunkter har den kanske. Jag gillar Zeus spelad av Luke Evans. Men de andra gudarna blir lite svårare att ta på allvar på grund av de löjliga sakerna de har på huvudena. Men gudarna är ju inte det vi ser mest av. Det är ju Theseus orealistiska kamp mot Hyperion (som vanligt bra spelat av Mickey Rourke) och hans tusentals soldater. Exempel så orealistiska saker som störde mig är hur en liten liten vattenstråle totalt tvättar bort varenda spår av tjock olja på en människa och hennes/hans kläder. Och framförallt sådana där löjliga slagsmålsscener där skurkarna står och väntar på sin tur och liksom kommer i lagom ström så hjälten kan döda dem en efter en. När det gällde det rent visuella kunde jag inte bestämma mig om jag gillade det eller inte. Vissa saker är bra gjort men jag tycker inta alltid om miljöerna de vistas i. Nej, detta är inte en film jag rekommenderar.
Betyg: 2-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar