torsdag 12 april 2012

Ännu en bra serie!!

Ännu en fantastisk serie har hamnat på min TV de senaste dagarna nämligen ”White Collar” vars första säsong kom 2009. Fem första avsnitten har jag sett och japp, jag är lite småkär. Neal Caffrey (spelad av Matt Bomer) är en galet charmig och smart kriminell som får hjälpa FBI att fånga andra svårfångade kriminella. Sånt gillar jag! Neal är alltså ingen mördare eller slagskämpe, han sysslar med förfalskningar och svindel på hög nivå, på ett sätt som får en imponerad. Han jobbar sida vid sida med FBI-agenten som fångat honom, Peter Burke (spelad av Tim DeKay). Båda dessa karaktärer är underbara och kemin dem emellan är fantastisk. De har någon slags far/son/bästis/fiende/respekt/ogillande grej som inte går att motstå. Och sen inte att glömma, Matt Bomer är galet snygg! Jag ser med glädje fram emot fortsättningen på första säsongen och att sen kunna frossa vidare i två säsonger till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar