måndag 23 april 2012

Mästarnas Mästare

Ja, att ”Mästarnas Mästare” framkallar känslor det visste jag ju sedan innan. Igår kände jag mig till exempel lite kluven över vad jag tycker om Linda Haglunds medverkan. Rent spontant tycker jag inte att någon som åkt fast för dopning har i programmet att göra. Sen är det ju såklart svårt när någon hävdar att de är oskyldiga, att de inte var medvetna om det. Men mest upprörd blev jag ändå över nattduellen. Oavsett doping så var det Linda som borde åka ut. Hon är inte i nivå med de andra. Sen tycker jag att om man har någon moral i kroppen så väljer man den som är näst sist till duellen. Det gjorde inte Linda. Istället tar hon Loob. Men vad hände med Loob i duellen? Första försöket är han med, och vinner. Men de två andra ser han ju så avslappnad ut att det syntes lång väg att han aldrig skulle ha en chans att hinna först. Varför? Så det blev Linda som fick stanna kvar trots att Loob är bättre. Slutligen måste jag säga att jag är grymt impad över Gunnar som vågade säga att han tvivlade på Lindas förklaringar till dopningen.

Gunnar och Linda efter inslaget om hennes dom för dopning

4 kommentarer:

  1. jag har hörde att Loob fick reda på att Stefan Liv omkom precis innan han gick in till duell. därför var han så "borta"... =(


    / Jocke

    SvaraRadera
  2. Usch, ja det skulle ju verkligen förklara saken.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag har också hört samma sak som Jocke!
    Men jag tycker ändå att Linda borde ha fått åkt hem.. hon var ju sist i typ alla tävlingar..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Linda skulle verkligen åkt hem! Hon ger ju upp långt innan det är avgjort! Det finns inte i "Mästarnas Mästare".

      Radera