måndag 29 augusti 2011

"Sucker Punch" (2011)

Filmens början gjorde mig nästan lite hänförd. Det visuella i kombination med musiken kändes nästan mer som ett konstverk än en film. Det grep verkligen tag i mig och jag tänkte att detta kan bli riktigt häftigt. Och musiken var riktigt bra vid fler tillfällen i filmen och den var fortsatt visuellt vacker men handlingen räckte definitivt inte till. Visst kan det vara förvirrande när filmen utspelar sig i tre dimensioner. Först den verkliga där Baby Doll blir inspärrad på sinnessjukhus, sen den andra när hon på grund av lobotomi fantiserar om sinnessjukhuset som en bordell istället, och till slut en tredje då hon när hon dansar på bordellen hamnar i en ny fantasi med olika krigsscener tillsammans med fyra av de andra tjejerna på sinnessjukhuset/bordellen. Låter det rörigt? Inte så farligt egentligen, särskilt inte om du läst detta innan. Men bara föra att man hänger med blir det inte bra. Scenerna som utspelar sig i den tredje dimensionen, där tjejerna ska utföra uppdrag och möter alla möjliga sorts fiender, är långdragna och enformiga. Med en bättre och mer sammanhängande handling hade det kunnat bli bra men nu blev det ganska tråkigt trots den coola inledningen.
Betyg: 2

1 kommentar:

  1. tycker också att filmen började bra men sedan blev dålig. Men jag tycker att den är riktigt snyggt gjort. Härliga färger och jag gillar att den ser lite tecknad ut.

    SvaraRadera