lördag 6 augusti 2011

"The Mechanic" (2011)

Arthur Bishop är branschens mest iskalle yrkesmördare. Han är kliniskt effektiv och tvekar aldrig inför ett mord. Men när hans mentor och nära vän blir mördad, förändras hans cyniska inställning till sitt jobb och det förvandlas till en personlig och dödsbringande hämndaktion. Och i det avseendet besitter Bishop helt rätt egenskaper …

Personligen tyckte jag att detta lät som beskrivningen av en riktigt bra film i stil med ”Bourne Identity”. Dessutom med en av mina favoriter Jason Statham i huvudrollen. Men jag blev ganska besviken. Handlingen blev inte alls som jag trodde och mest av allt stör jag mig på att där är så många saker som inte håller i filmen. Den person som Bishop ger intrycket av att vara skulle inte tycka det var en bra idé att träna upp en så ostabil person som Steve. Jag tycker inte heller det verkar rimligt att han skulle acceptera en del av de saker Steve gör. Sen stör jag mig på sådana saker som att det till exempel inte verkar existera något som kallas fingeravtryck i filmen. Poliserna lyser också med sin frånvaro hur mycket det än pangas på gatorna. Men om man inte är en person som stör sig på sådana saker utan bara gillar lite action tycker man nog filmen är bättre.
Betyg: 2

1 kommentar:

  1. själv så gillade jag faktiskt filmen. Men jag tog den också för vad det skulle vara. En action. Tror att du och min sambo är lite lika. Har för mig att han kommenterade saker som du tycker här i inlägget.

    SvaraRadera