onsdag 24 augusti 2011

Filmklassiker

Jag och en kompis pratade om filmklassiker och vilka som räknas dit. Till klassiker räknar jag filmer som jag sett många gånger för att jag tyckt de var så bra. Jag behöver inte nödvändigtvis tycka de är lika bra idag men en gång i tiden har jag i alla fall gillat dem så mycket att jag sett dem om och om igen. Några som direkt dök upp i mitt huvud var:

Grease
Dirty Dancing
Top Gun
Die Hard

Det är fler det är jag helt säker på men jag får återkomma. Håller du med om filmerna ovan eller har du andra förslag på klassiker?

Men får förresten vara lite envis ibland när man ska kommentera och skicka flera gånger för att det ska hända något :)

3 kommentarer:

  1. Jag håller med om de klassiker som du skrev. Vill lägga till :
    Flashdance
    Snuten i Hollywood 1
    James Bond filmerna
    Den oändliga historien( nostalgi från barndomen)
    Sagan om ringen triologin
    Star Wars filmerna
    Coctail
    Gudfadern 1
    Forrest gump

    Ja detta var iallafall några som jag gärna vill lägga till på listan...
    Aha.. Kom på en till favorit "Det stora blå"

    Kram

    SvaraRadera
  2. Glömde att skriva vem det var från...
    Kram från Ammi :-)

    SvaraRadera
  3. Du tar upp många bra som jag inte kunde bestämma mig om jag skulle ta med eller inte. Star Wars och Sagan om Ringen är ju egentligen ganska givna.
    kram

    SvaraRadera