torsdag 11 augusti 2011

"Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2" (2011)

Så kom jag äntligen iväg för att se den allra sista Harry Potter filmen. Vet inte vad jag ska säga mer än att den var Amaa-zing! Harry Potter frälst som jag är kan jag givetvis inte göra en objektiv bedömning av filmen och sätter därför inget betyg. Det var så mycket känslor inblandat. Sorgen över att det nu var sista filmen. Lyckan över att få se den. Fascinationen över vilken sjukt fantastisk saga det är som J K Rowling har skapat. Filmen var precis så bra som jag trodde. Riktigt spännande avslutning även om jag såklart visste hur det skulle gå. Den är så bra gjord så jag ibland bara häpnade. Specialeffekterna är så snygga att det känns hur naturligt och verkligt som helst. Draken var ett bra exempel. Filmen gav mig både skratt, lite tårar och till och med lite gåshud. När det var över kände jag mig riktigt nostalgisk och vill både se om alla filmerna och läsa om böckerna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar