onsdag 20 april 2011

Inför ESC Del 1

Igår gick första "Inför Eurovision Song Contest" där man får se bidragen och höra en panel tycka till och betygsätta. Programmet leds tyvärr av Christer Björkman som är otroligt mesig. Panelen består av Lotta Engberg, Sarah Dawn Finer, Andreas Johnson, Christine Meltzer och Thomas Lundin. Av de i panelen är Andreas och Sarah mina favoriter. De tycker mest likt mig och hon är riktigt rolig. Sen är han rätt trevlig att titta på också. Här kommer gårdagens bidrag och några korta rader om vad jag tyckte.

Polen
Magdalena Tul – ”Jestem”
Tyckte låten var intetsägande. Den hade nog tjänat på att vara på engelska. Med tanke på videon gissar jag att de kommer satsa på ett ”sexigt” dansnummer.



Norge
Stella Mwangi – ”Haba Haba”
Denna kommer säkerligen gå bra och kandiderar som en av årets sommarplågor. Jag gillar sångerskan och tycker låten är rätt skön men det finns nog en risk att jag kommer tröttna på den ganska fort.



Albanien
Aurela Gaçe – ”Feel The Passion”
Dålig låt och läskig sångerska. Kanske har panelen rätt i att det kan bli bättre live.



Armenien
Emmy – ”Boom Boom”
Inte allt för avancerad och inte allt för kul heller. Så pass enkel och trallvänlig att några länder säkerligen kommer att rösta på den.



Turkiet
Yüksek Sadakat - "Live It Up"
Faktiskt helt okej. Tror att jag kommer gilla den mer ju fler gånger jag hör den.



Serbien
Nina – ”Caroban”
Inte dålig men inte särskilt spännande. Lite som bakgrundsmusik, behaglig att lyssna på men inget jag fastnar för.



Ryssland
Alexej Vorobjov – ”Get You”
Hade betydligt högre förväntningar när RedOne ligger bakom men man kan ju inte lyckas jämnt. Gillar inte sångarens röst heller.



Schweiz
Anna Rossinelli – ”In Love For A While”
Jag har alltid haft svårt för mycket na-na-na i sångtexter. Känns som om man inte kommit på något bättre. Annars gillar jag låten och hon sjunger bra.



Georgien
Eldrine – ”One More Day”
Kan verkligen inte bestämma mig. Gillar den lite men ändå inte. Låter förvirrat och det är det också.



Finland
Paradise Oskar – ”Da Da Dam”
Dåligt artistnamn men duktig artist. Gillade verkligen låten. Ser framför mig hur jag sitter en sommarkväll med en cider i handen medan jag gungar i takt till musiken och sjunger ”Da Da Dam”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar