söndag 3 april 2011

"I Am Number Four" (2001)

Jag säger det direkt; vissa kommer tycka att filmen är kass. Pubertetssmörja i klass med Twilight (för ja, det finns faktiskt folk som tycker att Twilight är skit även om jag såklart inte kan förstå det ;) MEN för mig är filmen riktigt bra. Som en blandning av Matrix och en High-School film. Hur grymt är inte det? Jag älskar när någon är snabbare, skickligare, starkare än alla andra och kan göra coola moves och jag älskar specialeffekter. Och det är vad filmen består av plus en hel massa action och så lite kärlek. Litet minus får den för några gå-coolt-från-explosionen-scener och dyka-upp-helskinnad-ur-röken-scener men resten funkar för mig. Så om du gillar denna typ av filmer. Se den! Och se den på bio!
Betyg: 4 (men jag förstår att det är en smaksak :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar