tisdag 19 april 2011

Bok: "Revolt" (Hungerspelen)

Hungerspelen är en av mina absoluta favoritbokserier. Den skiljer sig lite från mängden med sin annorlunda story och den känns smart, gripande och väldigt spännande. "Revolt", den tredje och sista delen, är precis lika bra som de andra två. Lite förvirrat emellanåt då det var ett tag sedan man läste tvåan och det är många namn att hålla reda på. Det bästa hade varit att läsa tvåan (eller varför inte både ettan och tvåan) igen innan denna. Jag är nöjd med slutet men ändå inte. Det är svårt att förklara utan att avslöja för mycket. Det slutade visserligen som jag ville till stor del men vissa bitar ville jag ha annorlunda. Men på det stora hela var den fortfarande skitbra! Nu ser jag fram emot filmen men är väldigt nervös för hur de ska kunna göra boken rättvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar