fredag 22 april 2011

Hungerspelen - filmen

Som jag skrivit innan ska den fantastiska boken "Hungerspelen" bli film. Den har alla förutsättningar att bli fantastisk OM det satsas rejält på scenografi, effekter och bra skådisar. Och en regissör som lyckas förmedla känslan från boken. Miljön är av största vikt om filmen ska kännas trovärdig och självklart är karaktärerna och därmed skådespelarna helt avgörande. De tre ”viktigaste” rollerna är redan klara:

Katniss ska spelas av Jennifer Lawrence. Ju fler bilder jag ser på henne desto mer tror jag att det kan funka. Är ändå sugen på att se "Winter's Bone" som hon blivit så hyllad för så då får jag se lite mer av henne.


Peeta ska spelas av Josh Hutcherson. Bara baserat på bilderna av honom känns det inte helt hundra. Men det gjorde det å andra sidan inte med Robert Pattinson heller (Edward i Twilight). Får nog se honom i en film också för att kunna bedömma.


Gale ska spelas av Liam Hemsworth. Detta känns absolut inte rätt men jag har å andra sidan aldrig sett en film med honom heller.




2 kommentarer:

  1. Åh, Gales skådespelare ser ut precis som jag föreställt mig Gale :) Jennifer Lawrence är FANTASTISK i Winter's bone, som annars är en lite "annorlunda" film...
    Har just haft mina Hungespelen-böcker utlånade till en arbetskompis så nu är det ytterligare en Hunger Game's fan i den här världen! :)

    SvaraRadera
  2. Det får inte vara sant att den killen ska spela gale åh nej jag trode att gale skulle vara snyg inte se utt så där helt fel p för gale jag skulle ha tagigt en anan p för gale det andra är helt underbara mvh Lisost

    SvaraRadera