lördag 6 mars 2010

Melodifestivalen - Andra chansen

Jag är egentligen inte så sjukt intresserad av låtarna i Andra Chansen i kväll utan det jag vill se är mellanakterna och programledarna. Jag tycker att upplägget är idiotiskt då duellerna gör att de två bästa kanske inte kan gå vidare om de möts i en tidig duell. Så här tror och tycker jag om kvällens låtar.

Duell 1:
Pain of Salvation - Road Salt
Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
Jag tycker: Pain of Salvation är solklart bäst. Låten är faktiskt den bästa av alla under kvällen.
Jag tror: Tyvärr så tror jag att en hel del kommer rösta på Pernillas klassiska schlager. Tråkigare kan det väl knappast bli men den går förmodligen vidare.

Duell 2:
Pauline - Sucker for love
Crucified Barbaras - Heaven or Hell
Jag tycker: Jag gillar Paulines låt bäst.
Jag tror: Sucker for love är nog lite för speciell för svenska folket. Varje år brukar det ju komma med en mesrocklåt så det blir nog Heaven or Hell.

Duell 3:
Kalle Moraeus & Orsa spelmän - Underbart
Neo - Human Frontier
Jag tycker: Efter att ha hört den ett par gånger inser jag att jag inte fixar Neos falsett. Däremot kan jag se mig sitta på terassen och dricka en cider till "Underbart".
Jag tror: Denna är nog den mest ovissa. Det är två helt olika typer som båda drar röster. Men det blir nog Neo som drar längsta strået.

Duell 4:
Alcazar - Headlines
Jessica Andersson - I did it for love
Jag tycker: Alcazar. Men det är inte det bästa dom gjort.
Jag tror: Alcazar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar