lördag 13 mars 2010

Finaldags!

Ja ikväll är det dags för den stora melodifestivalfinalen. Jag ser faktiskt verkligen fram emot den. Tycker att många av låtarna är helt okej. Kanske inga jätte WOW låtar men som sagt helt okej. Måns lovar en massa spännande och roliga saker på scen och så ska vi ju få se upplösningen på Dolphs uppdrag. Och dessutom kommer han ju vara där i egen hög person! Enligt en undersökning av Nöjes­bladet/Sifo kommer Anna Bergendahl stå som vinnare ikväll. Jag tror också att chansen är stor men inte alls självklar. Själv vet jag inte riktigt vem jag håller på och kommer nog inte bestämma mig förrän jag sett/hört alla ikväll. En av mina favoriter, Salem, kommer bjuda på en liten överraskning i sitt nummer :)

Startordningen:
1. Bidragets titel: You're Out Of My Life Upphovsmän: Henrik Janson, Tony Nilsson
Artist: Darin

2. Bidragets titel: Jag vill om du vågar
Upphovsmän: Pontus Assarsson (text & musik), Daniel Barkman (text), Jörgen Ringqvist (text & musik)
Artist: Pernilla Wahlgren

3. Bidragets titel: We Can Work It Out
Upphovsmän: Andreas Johnson, Bobby Ljunggren, Marcos Ubeda
Artist: Andreas Johnson

4. Bidragets titel: Kom
Upphovsmän: Niclas Arn, Gustav Eurén, Karl Eurén
Artist: Timoteij

5. Bidragets titel: Hollow
Upphovsmän: Anders Hansson, Fredrik Kempe
Artist: Peter Jöback

6. Bidragets titel: Unstoppable
Upphovsmän: Alexander Kronlund, Hanif Sabzevari, Dimitri Stassos, Ola Svensson
Artist: Ola

7. Bidragets titel: I Did It For Love
Upphovsmän: Kristian Wejshag (text), Lars "Dille" Diedricson (musik)
Artist: Jessica Andersson

8. Bidragets titel: Keep On Walking
Upphovsmän: Salem Al Fakir
Artist: Salem Al Fakir

9. Bidragets titel: This Is My Life
Upphovsmän: Bobby Ljunggren (musik), Kristian Lagerström (text)
Artist: Anna Bergendahl

10. Bidragets titel: Manboy
Upphovsmän: Fredrik Kempe (text & musik), Peter Boström (musik)
Artist: Eric Saade

1 kommentar:

  1. Jag hejade på Anna och Darin efter kvällen. Salems låt är bra men jag tål av någon anledning inte att se på karln!!
    Försökte telefonrösta på Darin men kom inte fram, bara en konstig ton, skickade SMS-röster på Anna och Darin och fick bekräftelse på dess ungefär 5 minuter efter att Anna utropats som vinnare...

    Tycker som du att det var många bra låtar men ingen superbra som var mitt självklara val.

    SvaraRadera