söndag 7 mars 2010

fel låt vann ... som väntat

Det var väntat att Pernilla skulle gå vidare. Även om låten är såå usel. Att Jessica skulle gå vidare hade jag verkligen aldrig trott. Jag har hittills inte lyckats höra hela låten en enda gång utan att börja prata om något annat. Därför att den helt enkelt är så himla tråkig. Så vad har vi då i finalen på lördag? Hela fem ballader (Johnsson, Bergendahl, Darin, Andersson och Jöback) där Bergendahl och Darin har de bästa tätt följda av Jöback. Två stycken upptempo där Saade vinner över Ola och så en mittemellan låt av Salem som jag verkligen gillar. Och Pernillas klassiska, men ack så tråkiga, schlager och Timoteijs vad det nu ska föreställa. Så vem tror ni vinner? Och vem tycker ni ska vinna?

2 kommentarer:

  1. Jag har inte hört Andreas låt men jag hejar på Anna o Salem för tillfället (kan ändra sig på lördag när man hör låtarna igen). Jag tror Salem har större chans än Anna men jag tror, trots att jag inte hört låten, att Andreas vinner. Det känns bara som att det är hans tur...

    SvaraRadera
  2. Hmm jag hejar nog på Anna, Salem eller Darin. Men inte helt säker än... Tror dock att någon av de tre har bäst chans i Eurovision.

    SvaraRadera