söndag 28 februari 2010

Rätt låt vann

Tyckte nog att det var ett ganska hyfsat startfält igår. Anna Bergendahl hade den absolut bästa låten och hon gjorde det riktigt bra. Fast precis som när hon sjöng i Idol så har jag lite svårt för darrigheten på hennes röst. Men jag är villig att ha överseende med det  Peter Jöbacks låt var bra även om jag hade väldigt höga förväntningar på den eftersom jag gillar honom. Det är kul med bra ballader men jag tror att vi missade vår chans till en vinnande ballad när Sanna Nielsen inte vann med ”Empty Room ”. Den hade vad som krävdes för att lyckas som ballad i stora finalen. Det måste vara det där lilla extra, som nästan gör en tårögd när man hör den. Så var det med i alla fall för mig när jag hörde henne sjunga den. De ballader som gått vidare hittills har varit bra, men de når inte upp till riktigt samma nivå. Då skulle jag hellre skicka Salem till Oslo. Den ballad som berörde mig mest kommer på lördag igen i andra chansen. Jag hoppas stenhårt på Pain of Salvation men tror tyvärr inte att den kommer gå vidare. Men den lär säkert gå varm på radio och mp3 ändå. För övrigt tyckte jag att Sibels låt var helt okej men hon hade inte så roligt uppträdande. Pernillas var tråkig och Neos hade funkat om det inte tvunget skulle vara så mycket falsett i den. Py Bäckman var ett sömnpiller och resten var väl inga höjdare heller. Bäst var som vanligt Dolph men även Måns och Christine lyckades locka fram några skratt.


Pain of Salvation - Road Salt

1 kommentar:

  1. Jag tycker också att det var rätt låtar som gick vidare. Även jag hade höga förväntningar på Peter Jöback och låten höll väl egentligen inte hela vägen men Peter är ju så duktig och hans röst är mer än fantastisk. När det gäller Anna Bergendahl så tyckte jag att det var helt rätt att hon gick direkt. Den bästa låten i lördags. Hennes röst är unik och det fanns en känsla i låt och framträdande som man sällan ser i schlagersammanhang. Dock kan jag inte hålla med dig, Anna, angående Pain of salvation...deras låt är enbart ett sömnpiller och sångaren hade ingen som helst känsla när han sjöng. Det var bara tomt! Andra chansen kommer jag inte se, det är bara jobbigt med alla dueller men jag ser framemot finalen :).

    SvaraRadera