tisdag 23 februari 2010

Seriefrossa i mars

Cougar Town – kanal 5 premiär tisdag 2 mars 21.55
Courteney Cox nya komediserie är ett måste! De trailers jag har sett verkar mycket lovande.
Cox spelar huvudrollen som Jules, en heltidsarbetande tonårsmamma som bestämmer sig för att livet inte behöver vara slut för att man fyllt 40 och gravitationen tar ut sin rätt. I hennes liv finns sonen Travis, som förfasas över hennes ambitioner att träffa en ny man, väninnan Ellie, som inte drar sig för att kläcka en sarkastisk kommentar om Jules nya livsstil, Jules ex-man Bobby en schysst kille men som har lite för mycket att barnasinnet kvar, samt den unga och ärtiga kollegan Laurie som gärna hjälper Jules i jakten på en ny man.



True Blood – SVT 1 säsongspremiär onsdag 3 mars 22.00
Själv har jag inte kunnat hålla mig utan har redan sett säsong två via datorn. Älskar serien och längtar sjukt mycket efter tredje säsongen.
När första säsongen slutade hade mysteriet med seriemördaren som härjade i Bon Temps och dess omgivningar äntligen lösts till hela stadens lättnad. Sookie är överlycklig över att hennes vampyr och själsfrände Bill har överlevt. Läget var kritiskt efter att han varit tvungen att utsätta sig för dagsljus för att rädda livet på Sookie.Sookies bästa väninna Tara lever numera ett liv i överflöd efter att hon blivit mer eller mindre adopterad av den vackra välgöraren, Maryann Forrester (Michelle Forbes). Sookies odåga till bror, Jason, finner en ny mening med tillvaron när han går med i en antivampyr-sekt. Men precis när allt börjar lugna ner sig tar historien om Sookie nya dramatiska vändningar och spänningen skruvas upp till nya blodiga höjder!



Greys Anatomy – Kanal 5 säsongspremiär onsdag 3 mars 21.00
Greys Anatomy är fortfarande en av mina absoluta favoritserier. Till skillnad från de flesta andra tycker jag inte att den blir tråkigare för var säsong utan den fortsätter att vara rolig, sorglig, romantisk, gripande … ja allt!

Desperate Housewives – Kanal 5 säsongspremiär tisdag 2 mars 21.00
De desperata hemmafruarna har däremot blivit lite sämre efter hand. Ändå kan jag inte släppa den helt. Jag är några avsnitt efter men det har jag tänkt komma ikapp snart.

1 kommentar:

  1. Oj, hur ska jag hinna med (och orka) alla dessa serier men det är så kul att säsongen sätts igång igen. Mest spänd är jag över Cougar town. Tror den kan va riktigt bra och rolig.

    SvaraRadera