fredag 5 februari 2010

Baksmällan uppföljare

Todd Phillips, regissören till ”The Hangover” (2009), säger att det kommer att komma en uppföljare. Inget är sagt om handlingen mer än att den ska följa de tre huvudrollerna. Jag tror att det är lätt att vara kritiskt inställd till en sådan här uppföljare eftersom det kan kännas som om det var en gångs grej. Man vill ju inte se dem blev av med någon ny kompis. Men som regissören säger så var det de tre karaktärerna som gjorde första filmen så populär och satta i en helt annan situation så det ändå blir något nytt tror jag absolut att det skulle kunna funka.

2 kommentarer:

  1. Med tanke på att Baksmällan var så hysteriskt bra med smart humor, intelligenta repliker och fantastiskt skådespeleri så blir det nog svårt att göra en uppföljare. Men jag önskar alla inblandade lycka till! Jag kommer ju helt klart se den, utan att tänka efter.

    SvaraRadera
  2. Tyckte faktiskt inte att den här filmen var så där hysteriskt bra som alla andra tycker. Kanske var för att vi såg den på nyårsafton och jag sprang och kollade var den skotträdda hunden var hela tiden. Skulle säkert ändra uppfattning om jag såg den idag.

    SvaraRadera