söndag 7 februari 2010

Inglourious Bastards

Har precis sett Inglourius Bastards (2009) av Quentin Tarantino. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om filmen. Det var mycket som jag tyckte var bra, till och med väldigt bra. Samtidigt så kände jag mig konstant stressad för det kändes som om allt bara gick åt helvete hela tiden. Den var snyggt gjord samtidigt som där var för många köttiga scener. Utmärkt skådespeleri som gjorde att jag kände oerhörd avsky inför vissa karaktärer vilket också var lite omtumlande. Jag vet inte vad jag ska ge den för omdöme. Det var väldigt mycket känslor i alla fall och det är väl i och för sig ett ganska bra betyg om en film lyckas ge en det. Men sen är jag inte så säker på att jag gillade känslorna den gav mig. Det fanns en del långa scener fyllda med briljanta dialoger (hemma hos den franska bonden, källarpuben tex), då är filmen är som bäst tycker jag. För min del hade filmen gärna fått bestå av ännu mer sådant och lite mindre ”köttande”.

Trailern börjar 0.30 sekunder in i klippet

1 kommentar:

  1. Jag har inte sett den men jag är inte chockad över att du säger att det är för mycket köttande. Det är väl något Tarantino gjort sig känd för? Tycker många av hans filmer handlar om just detta. Synd, för många av hans filmer har något att säga men köttandet tar över och blir allt i filmerna på något vis. Skulle vara roligt att se något annat av honom...

    SvaraRadera