måndag 8 februari 2010

Circle Trilogy

Nora Roberts ”Circle Trilogy” består av de tre böckerna:

Morrigan’s Cross
Dance of the Gods
Valley of Silence

En ond vampyrdrottning vid namn Lilith planerar att ta over världen. Det skulle innebära slutet för mänskligheten och det goda. Gudinnan Morrigan samlar ihop en cirkel av sex stycken utvalda som ska kämpa mot Lilith och hennes armé av vampyrer. Cirkeln består av en trollkarl från en annan tid, en häxa, en demonjägare, en blivande drottning och en shapeshifter från en annan värld samt en vampyr. Medan de tränar inför det stora slaget drabbas de av många prövningar men också av glädje och kärlek. Jag har nu läst de två första böckerna och jag tycker att de är en ganska härlig blandning av nutid och gamla sagovärldar. De är fyllda av magi, fighter, ondska, kärlek … ja sånt som jag tycker är kul helt enkelt. Jag hoppas verkligen att jag snart hinner läsa trean också.

Andra delen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar