onsdag 24 februari 2010

Melodifestivalen på lördag

SVTs hemsida kan man som vanligt lyssna på ca 1 min av varje låt. Egentligen så kan man inte bedömma en låt efter så lite men man märker ju ändå om de verkar lite intressanta. Tyvärr tror jag inte att denna delfinal blir så mycket bättre än den förra. Endast två låtar gjorde mig åtminstone lite nyfiken på att se dem på lördag. Den ena är Sibel för att hon alltid brukar köra med ballader men nu gör en riktigt upptempo-låt som borde innehålla en åtminstone några danssteg. Den andra är Anna Bergendahl. Jag minns henne från Idol där jag hade ganska blandade åsikter om henne. Hennes låt verkar ganska okej men man behöver ju höra den i sin helhet. Som vanligt ser jag nog mest fram emot eventuella öppnings- och mellanaktsnummer. Längtar efter fortsättningen på Dolphs äventyr :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar