lördag 9 augusti 2014

"Pretty Little Liars" säsong 4

Det är något märkligt med ”Pretty Little Liars”. Jag kan inte säga att den är jättebra, men jag kan inte heller sluta titta. Den är ju galet orealistisk men samtidigt lite spännande. Ja, jag upprepar mig nog nu.. känns som jag skriver samma sak efter varje säsong :) Redan förra säsongen började tjejerna tuffa till sig och ta saker i egna händer och det har de fortsatt med även nu. Det gillar jag. Sen är det ju kul att se hur alla hänger ihop med varandra, fattar inte hur karaktärerna räcker till för fler hemliga relationer av olika slag, de har väl gått flera varv runt snart. Resten av kommentarerna innehåller spoilers!


******* SPOILERVARNING!!! *******

Det stora med denna säsong var såklart Ezra. Tyvärr hade jag redan råkat läsa om honom på nätet innan det hände och det retar mig något så fruktansvärt. Hade SÅ gärna velat få uppleva den förvåning jag antar att jag hade känt när man fick se att det var han som dök upp i rummet med alla foto på tjejerna. Min första tanke var att ”detta håller ju inte” eftersom han vid flera tillfällen innan dess fanns på fel plats när A gjorde något. Men nu när man sett färdigt säsongen så förstår man ju varför. Det retar mig att Aria på slutet verkar förstå och förlåta honom. Även om han nu inte är A, och även om han blev kär i henne till slut så var det han gjorde för jävla svinigt. Hon får inte förlåta honom. Om han nu överlever, det vill säga. Jag älskade när hon var så sjukt arg på honom och helt orädd lät honom få veta det också. Och vad fan såg han i Alison? Något annat som upprör mig är Caleb och varför vi inte fått veta mer om honom och varför han stack. Var helt övertygad om att vi skulle få följa den storyn. Han och Hanna är ju mitt favoritpar!! Nåde dem om han inte kommer tillbaka nästa sägong! Spencer är fortfarande den mest intressanta karaktären men jag blir lite förvirrad över hennes drogproblem hon skulle haft tiden då Alison försvann. När serien började var hon ju världens mest skötsamma tjej. Och varför skulle inte ett ord om detta nämnts under alla år vi följt dem? Förstår ju att det är en efterkonstruktion från författarnas sida men det måste ju hålla. Denna känns inte riktigt trovärdig. Alldeles för lite förklaring om varför hon gick på anfetamin tycker jag! Och så var Alison tillbaka. Eller jag hoppas att hon inte är tillbaka på riktigt. Jag gillar henne inte och vill att hon ska fortsätta att hålla sig undan. Det räcker gott med sporadiska inhopp. Och hur frustrerande nära var det inte att få veta vem A var då? Frustrerande var ordet för hela avslutet tyckte jag. Bara en massa lösa trådar! Men visst, de får ju mig att vilja se en säsong till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar