tisdag 12 augusti 2014

Mitt minne av Robin Williams



Som så många andra nåddes jag av den sorgliga nyheten i morse att den amerikanska skådespelaren Robin Williams hittats död, 63 år gammal. Man misstänker självmord och hans publicist har berättat att han kämpat mot depressioner och han har också varit öppen om sitt missbruk. Återigen påminns man om att pengar och kändisskap inte automatisk innebär lycka. Det verkar också som många av dessa spralliga, glada och humoristiska människor kämpar med helt andra demoner när de inte står framför publik eller kameror. Otroligt sorgligt men jag tänker minnas honom som den där glada, ödmjuka människan man såg i intervjuer som verkade ha ett enormt hjärta. Och så förstås för hans fantastiska talang som komiker och skådespelare. Nedan listar jag mina favoritfilmer med honom (i kronologisk ordning).
RIP Robin!

Good Morning, Vietnam (1987)


Döda poeters sällskap (1989)


Hook (1991)


Mrs. Doubtfire (1993)


The Birdcage (1996)


Good Will Hunting (1997)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar