måndag 4 augusti 2014

Månadens bok: "Bravo två noll" av Andy McNab

Då min sambo inte är så intresserad av att läsa skönlitteratur är nästan alla sådana böcker i huset mina. Dock har han ett fåtal som fått äran att stå i vår bokhylla och jag har länge tänkt att jag borde läsa någon av dem för att se ifall jag också skulle tycka att de var så bra som han tycker, för detta är ju hans favoriter. Häromveckan såg vi krigsfilmen ”Lone Survivor” som berörde mig ganska mycket. Samtidigt stod jag utan bok så jag tänkte att detta kunde vara ett ypperligt läge att fortsätta på samma tema, och läsa en av sambons favoriter. Alltså har jag precis startat med Andy McNabs ”Bravo två noll”.

Den 22 januari 1991 går åtta soldater, tillhörande det brittiska specialförbandet SAS, ombord på en helikopter som skall föra dem från Saudiarabien till Irak. Gulfkriget pågår och de skall landsättas i öknen för att utföra ett viktigt sabotageuppdrag på fientligt område. Men innan de hunnit fullfölja sitt uppdrag upptäcks de av fienden ... Andy McNab var chef för åtta-mannapatrullen.
Källa: Bokbörsen

Det är alltid en annan känsla när det är sanna historier och här är det författaren själv som upplevt. Tycker det ska blir riktigt spännande att läsa den. Återkommer med recension!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar