söndag 10 augusti 2014

Gärna kurvor bara man har stora bröst!

Älskar Mollys nya låt och budskapet i den. Tycker det är sorgligt att hon genom hela sin karriär har fått höra att hon borde gå ner i vikt. Hon är ju hur snygg som helst och så länge hon är nöjd och frisk så borde det väl inte vara någon annans problem. Två saker kan dock störa mig var gång debatter av denna typ kommer upp, dvs då bilder på icke trådsmala tjejer hyllas.

1. Det verkar vara fritt fram att säga saker i stil med "jag skulle aldrig vilja vara med ett benrangel" eller "det ser så hemskt ut med pinnsmala tjejer" osv. Det finns faktiskt tjejer, och killar också för den delen, som inte kan gå upp i vikt och hur tror man de känner när de får läsa sådant? Varför är det okej att skriva sådant men inte att skriva "Fy jag skulle aldrig vilja vara med någon så tjock"? Alla människor kan bli sårade, det finns ingen grupp som det är fritt fram att säga vad som helst om.

2. Var gång skriver en drös folk att det är så mycket snyggare med kurvor. Vad innebär dessa kurvor? Innebär det att du får gärna ha lite extra kg så länge det resulterar i stora bröst också? Jag ser sällan bilder på en kraftig tjej med små bröst som hyllas för sina kurvor. Eller jag kanske har fel?

Oavsett är det bilder/videos som dessa som drar igång kommentarsfälten som visar upp de mindre vackra personlighetsdragen hos människan. Är övertygad om att hälften av dem skrivs för att provocera andra men det är ändå ganska sorligt att se. Vill du ha exempel är det bara att läsa kommentarerna till hennes video på YouTube. Men innan dess tycker jag att du ska njuta av låten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar