onsdag 9 november 2011

"Bunraku" (2010)

”Bunraku” är en western/musikal/samurajfilm med overkliga kulisser och seriefigurliknande karaktärer. Alltså en väldigt speciell film. Påminner lite om Sin City. Jag tycker sånt är rätt häftigt och mycket med filmen var väldigt bra. Dock var den en halvtimme för lång och hade tjänat på att kapa en del av de annars riktigt snygga fighterna. Tyckte Josh Hartnett och Kevin McKidd (Grey’s Anatomy) var riktigt bra i sina roller och bland de övriga fanns bland annat Woody Harrelson, Demi More och Ron Perlman.
Betyg: 3+

1 kommentar:

  1. Lika delar blå-själen och vilda-ögon direktor-trollkarl, Guy Moshe, för denna film fördubblades av författaren Boaz Davidson, och naturligtvis med det otroliga och överraskande, kan jag tillägga, bidrag av Josh Hartnett, Demi Moore och Woody Harrelson, är bland mina favoriter films regissörer. Han är en sant innovatör, producerar filmer som en rastlös sökare som förändrar vanliga besvärjelse av filmers klichéer och den alkemiska fusionen av bilder. Vi kan säga att han är kanske en form av pop-anime transcendent västenvärlds okänd producent. Endast omfattas av nycker sin egen muser, sin kvadratur täcka extraordinära stilistiska marken ännu behåller en konsistens och renhet nästan oöverträffad bland dagens moderna produktioner. Guy Moshe är verkligen förbinds av mytiska kraft av sin enastående vision och hans brandbomber berättelse leverans av spiral upprepningar av kameran som kringgår de begränsas av filmiska språket att uttrycka emotionella sanningar långt utanför ramarna för filmskapande mening.
    Ett stort tack. Förlåt för min svenska. Bara 4 månader men jag tror att jag kan redan visa lite att jag avancerar ...

    SvaraRadera