söndag 23 oktober 2011

Idol gör mig upprörd!

Jag måste faktiskt erkänna att årets omgång av Idol gör mig lite irriterad. Förutom ett par lysande tjejer är nivån sämst någonsin. Dessutom är det svårt att verkligen gilla deltagarna. Alla andra säsonger har jag ganska snabbt börjat gilla vissa deltagare och hejat på dem. I å känner jag mig mer likgiltig. Amanda F som jag älskar på scen är så tradig när hon är av scen så jag kan inte helhjärtat heja på henne trots att jag tycker hon är riktigt bra. Molly har bland de bästa rösterna någonsin men inte heller hennes personlighet går hem hos mig. Amanda P är som jag sagt tidigare den mest kompletta artisten men där är något som stör mig. Den enda jag egentligen gillar allt med är Moa fast ändå känner jag inte för att rusa till arenan och heja på henne. Killarna ska vi ju inte ens tala om. Varje år brukar där vara någon som får flickornas hjärta att banka men de lyser med sin frånvaro denna säsong. Vad är det egentligen som gått snett i år? Undrar om juryn ser någon skillnad.

Fredagens Idol då? Tja, hur Emil än sjunger eller rör sig så ser han död ut och det håller ju knappast i längden. Juryn var hård men rättvis och det gjorde mig inget att han åkte ut. Amanda F var okej men det var inte hennes bästa. All den charm Linni hade under audition är som bortblåst och hon är kass vecka efter vecka. Att hon är kvar är skandal. Helt ärligt gör det mig förbannad att hon ens har en plats i fredagsfinalerna när det fanns så många bättre som kunde fått den. Jag förstår inte hur någon som Bagge kunde tycka att det hon sjöng var bra. Ja egentligen inte Bard eller Pelle heller men jag har mer respekt för Bagge. Vad hör de som inte jag hör? Mollys sång var felfri men jag känner inget när jag tittar på henne. Jag beundrar André som kunde prestera så pass bra när han var så sjuk. Men han måste bli av med sina konstiga rörelser och minspel. Detta var inte Amanda Ps bästa framträdande. Låten passade henne helt enkelt inte. Men givetvis förtjänade hon inte att vara bland de två sämsta. Jag älskade att Robin satt med den kragen och handskarna i inslaget som en pik till Bard. Det var kul :) Dessutom var han riktigt bra i en svår låt. Olle är så mesig så klockorna stannar när han pratar. Det blev något bättre när han sjöng men inte i närheten av vad som krävs för ”Beat It”. Kändes tradigt. Jag tyckte Moa var bra men det bästa med hennes röst kom inte fram i den låten.

Jag är en trogen Idol-tittare men de får fan shejpa upp sig nu om jag ska kolla vidare.

Kvällens bästa:
Robin%20Stjernberg%20-%20Halo

2 kommentarer:

  1. Hej
    Jag tror tyvärr som med mycket annat att vi allmänt börjar tröttna på idol som med andra program som går i ett. Stäng av tv ta en öl och kom in till oss istället och mys

    Mrzimmermans

    SvaraRadera