lördag 25 september 2010

Snedtändning för Håkan Hellström?

En upprörd vän tipsade mig om en artikel på aftonbladet.se. Där har Håkan Hellström, pojken som lyckats få en sångkarriär trots att han inte kan sjunga, tagit i det värsta han kan för att såga Idoljuryn. Han anser inte bara att de inte är tillräckligt kompetenta att ge musikaliska råd (nej, för det är ju inte musik de tre har jobbat med hur lång tid som helst nu och med stora framgångar dessutom) utan de är också onda och mördar folk psykologiskt i program efter program. Han tycker att de förtjänar fängelsestraff och dessutom stryk, riktigt mycket stryk. Min första tanke är att han måste fått en snedtändning medan han sett programmet och ringt upp en journalist som tacksamt skrev ner varenda flummiga mening han lyckatdes få fram. Eller så går det så jävla dåligt för Håkan Hellström just nu, vilket det verkligen borde eftersom han är så dålig, att det är ett desperat försök till uppmärksamhet. I vilket fall så är det hela ganska så skrattretande och svårt att ta på allvar. Jag håller med om att den gamla juryn var löjliga i sina påhopp på deltagarna. Det blev nästan en tävlan om vem som kunde vara elakast. Men nya juryn med Anders, Laila och Andreas är inte alls så. Visst blir de irriterade ibland, med all rätt när det kommer en massa spån som inte kan ta en ton. Det upptar bara deras tid när de borde ägna sig åt de som kan sjunga. Men de är sympatiska och ödmjuka och tycker verkligen inte om att krossa folks drömmar. Plus att om det är något de är så är det kompetenta!

Se artikeln här

2 kommentarer:

  1. Det var jag som tipsade dig och du har rätt...jag är upprörd! Min första fråga till mig själv, när jag såg artikeln, var vad Håkan Hellström har med det att göra. Du kanske har rätt, Anna, att han fått en snedtändning, men jag tror mer på teori 2, vilken är att han behöver publicitet. Eller så finns det en annan teori, som jag tänkt på, och det är att han vet att han åkt med huvudet före om han gått in och sjungit för juryn. Detta eftersom han under sin karriär inte kunnat ta en ren ton. Stackaren kan ju inte sjunga och det är kanske därför han sympatiserar med de personer som blir sågade av juryn. Och hur han kan uttala sig om juryns kompetens går över mitt huvud. Har han själv haft internationella framgångar med att ta fram nya förmågor, eller skrivit musik till världsartister, eller jobbat dag och natt med musiker som är talangfulla och därmed även kända världen över, och som dessutom bedyrar hans kompetens? Jag tycker det är tråkigt när någon som blivit känd på grund av en sjömanskostym och att vilsna tonåringar ger honom cred för att de tror att de på det viset är annorlunda känner att han behöver trycka ner tre personer som jobbat sig uppåt och är på topp på grund av sin talang, och inte på grund av att de är mediakåta. Länge leve idoljuryn!

    SvaraRadera
  2. Och vet vad jag precis läste någon helt annanstans? Det råkar bara vara så att Håkan släpper nytt album i höst som han precis släppt nya singlar från. Hmmm... publicitet var det vi sa va?

    SvaraRadera