söndag 19 september 2010

"Kick-Ass" (2010)

”Kick-Ass” är våldsam och blodig, ja rent av ganska brutal. Och sjukt häftig! Det kanske låter lite konstigt, jag är inte den som bara ”Jihoo mera våld!”. Och filmen är lite konstig, på ett fantastiskt roligt sätt. Jag tror att det är en sådan film som du antingen älskar eller hatar. Jag tillhör som ni kanske förstår den första kategorin. En sådan här film kommer förmodligen inte sätta sin fot på en prisgala men Chloe Moretz borde fan få en Oscar för sin roll som den extremt coola Hit-Girl. Hon är så grym! Även Aaron Johnson, en för mig tidigare okänd skådis som jag hoppas få se i fler filmer, spelade sin roll som Dave/Kick-Ass kanon. Och Nicolas Cage gör alltid bra ifrån sig. Kolla trailern, gillar du den kommer du garanterat gilla filmen.
Betyg: 4

2 kommentarer:

  1. Den verkar onekligen annorlunda.. Tror absolut att jag ska se den. Jag gillar filmer som sticker ut.

    /Ammi

    SvaraRadera
  2. Gör det! Ska bli kul att höra vad du tycker om den.

    SvaraRadera