lördag 18 september 2010

"The Blind Side" (2009)

"The Blind Side" är den sanna historien om NFL spelaren Michael Oher. Jag trodde att filmen skulle vara en typisk drama-sport film där man följer en spelare genom säsongens med och motgångar för att till slut se honom vinna den viktiga finalen. Men själva sporten har faktiskt inte så himla stor del i filmen. En del gillar inte filmen för att alla är så himla goda och snälla, att det inte är verklighetstroget. Jag har faktiskt inget emot det. Läste att någon tyckte att den lilla sonen i familjen var lillgammal och dryg. Jag gillade honom, han var hur skön som helst! En annan skrev att Michael inte stötte på några motgångar, att allt gick för lätt. Då måste man ha glömt vilket helvete han redan genomgått innan den tid då filmen börjar. Och om man verkligen tänker efter så är inte allt enkelt för honom under den tid som filmen utspelar sig heller bara det att det är de lyckliga stunderna som visas mest. Själv både skrattade och grät jag åt filmen och gillade det mesta med den.
Betyg: 4




Den riktiga Michael Oher

3 kommentarer:

  1. Tyckte jättemycket om filmen och det var skönt att se Sandra Bullock i en annan typ av roll.

    /Ammi

    SvaraRadera
  2. Denna var mycket bra och gripande. Tack för vi fick låna den.
    Nu har du bara snart Hurricane kvar att titta på.

    Mvh

    Mrzimmerman

    SvaraRadera
  3. Gillar också den här filmen. Sandra var så bra och jag kan förstå att hon fick en oscar för rollen

    SvaraRadera