söndag 22 augusti 2010

True Blood - lite besviken

Har nu sett till och med avsnitt 9 på tredje säsongen av True Blood och det är med sorg i hjärtat jag faktiskt måste säga att jag är besviken. Det är inte helt lätt att erkänna eftersom jag älskar True Blood. Första säsongen var grymt bra. Den andra oxå även om det började spåra ur lite på slutet. Nu i tredje har de gjort om alldeles för mycket jämfört med böckerna och ingen av förändringarna är till det bättre. Spänningen och mystiken som fanns i första säsongen är helt borta och helt ärligt, mängden blod som sprutar börjar bli lite löjligt. Böcker är så mycket bättre än detta och det är faktiskt lite sorgligt att de fördärvar det så. Det började ju så himla bra. Men jag tänker inte ge upp. Min förhoppning är att det vänder och manusskrivarna kommer på bättre tankar till nästa säsong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar