tisdag 24 augusti 2010

"Clash of the Titans" (2010)

Kompisen som jag lånade filmen av tyckte att den var så usel så att om jag inte gav den högst en etta i betyg så skulle han säga upp bekantskapen med mig. Min naturliga reaktion var såklart ”hoppas jag tycker den är skitbra så jag kan ge den typ en fyra”. Tyvärr gjorde detta mig ganska förvirrad när jag väl såg filmen. Å ena sidan förväntade jag mig att det jag såg vad skitdåligt men å andra sidan så hoppades jag att jag skulle tycka det var bra. Resultatet blev att jag aldrig känt mig så osäker på vad jag tyckt om en film. Jag gillar mytologi och filmer som utspelas lång tid tillbaka så det var ju positivt då filmen handlar om de gamla gudarna Zeus mfl. Historien i sig var det inget fel på men det kändes väldigt stressat. Som om man skulle tagit Frodos resa i ”Sagan om ringen” på bara en film. Detta gjorde att det kändes som om man stressade förbi allt vilket gjorde filmen lite hattig. Specialeffekterna var grymma så bara det höjer betyget lite. Sen var det lite kul att se denna versionen när man nyligen sett ”Percy Jackson” som är baserad på samma historia fast i mer modern och ungdomsanpassad tappning. Så det blir ett högst osäkert betyg då jag fortfarande känner mig lite snurrig om vad jag egentligen tyckte :)
Betyg: 2+

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte att den var helt ok tills jag somnade. Då var nog halva filmen kvar. Peter Jackson gillade jag inte alls.

    SvaraRadera
  2. Tänker se den för specialeffekternas skull..sedan lovar jag att berätta vilket betyg jag ger den.

    Kram A.

    SvaraRadera