söndag 8 augusti 2010

Percy Jackson - Kampen om Åskviggen

När man ser trailern för ”Percy Jackson – Kampen om åskviggen” (2010) kanske man inte inser att detta är en film baserad på en bok för ungdomar i typ 12-15 års åldern. Därför finns det säkert de som blir lite besvikna när de ser den. Nu tror jag att de försökt göra filmen så den ska locka folk i alla åldrar men vissa saker går lite väl snabbt och enkelt för att kännas riktigt trovärdigt för en vuxen. En sak som jag störde mig på redan i boken störde mig ännu mer i filmen och utan att gå in på detaljer är det skrämmande hur lite huvudrollen sörjer något som i verkliga livet hade tagit en väldigt hårt. Men filmen är snyggt gjord med bra specialeffekter och förmodligen sevärd för yngre tittare och vuxna med barnasinnet kvar, som jag då.

Betyg: 3-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar