onsdag 18 augusti 2010

För mycket sex i True Blood?

På MSN Nöje hittade jag den här något annorlunda omslagsbilden från Rolling Stone. Ett utvik med de tre True Blood stjärnorna Alexander Skarsgård, Anna Paquin och Stephen Moyer. Själv har jag inget emot utviket men det hade gärna fått vara liiite mindre blod. Just den delen var inte så mysig. Annars har det ju snackats en del om de många sexscenerna i serien. Så här säger Allan Ball som ligger bakom TV-serien:

— Vampyrer är sex, om du frågar mig. Jag förstår mig inte på vampyrhistorier som handlar om avhållsamhet. Jag är 53 år. Jag bryr mig inte om high school-studenter. Jag tycker att de är irriterande och oupplysta.

Jag tycker inte det är så farligt med sexscenerna i serien. Däremot flippar det ut lite i säsong 3, men det är inte antalet sexscener som är problemet utan det blir lite löjligt i några av dem. Böckerna som serien är baserad på innehåller oxå rätt mycket sex men det blir inte lika påtagligt eller lika överdrivet.

1 kommentar:

  1. Håller med om blodbiten. Utviket är ju inget konstigt. Har som sagt sett första avsnittet nu och gillar seriern skarpt. Pratade dock med Kristian igår och han verkar lite sugen på att börja se den..så det blir att se om första avsnittet igen

    /Ammi

    SvaraRadera