måndag 30 augusti 2010

Emmygalan 2010

Öppningsnummer:



Några vinnare:

Bästa dramaserie:
True Blood
Breaking Bad
Mad Men
Dexter
Lost
The Good Wife

Min kommentar: Jag höll ju såklart på True Blood. Måste ta och se Mad Men någon gång!

Bästa komediserie:
Curb Your Enthusiasm
Modern Family
Glee
The Office
Nurse Jackie
30 Rock

Min kommentar: Sååå svårt att välja! Älskar Modern Family! Älskar Glee! Men jag tror nog att rätt vann ändå.

Bästa manlige skådespelare, drama:
Jon Hamm, Mad Men
Kyle Chandler, Friday Night Lights
Hugh Laurie, House
Michael C Hall, Dexter
Bryan Cranston, Breaking Bad
Matthew Fox, Lost

Min kommentar: Jag har noll koll!

Bästa kvinnliga skådespelare, drama:
January Jones, Mad Men
Kyra Sedgwick, The Closer
Mariska Hargitay, Law & Order: SVU
Glenn Close, Damages
Julianna Margulies, The Good Wife
Connie Britton, Friday Night Lights

Min kommentar: Lika lite koll här.

Bästa manlige skådespelare, komedi:
Larry David, Curb Your Enthusiasm
Tony Shalhoub, Monk
Steve Carell, The Office
Matthew Morrison, Glee
Jim Parsons, The Big Bang Theory
Alec Baldwin, 30 Rock

Min kommentar: Jag gillar!! Helt rätt val.

Bästa kvinnliga skådespelare, komedi:
Amy Poehler, Parks and Recreation
Edie Falco, Nurse Jackie
Julia Louis-Dreyfus, Christine
Lea Michele, Glee
Toni Collette, The United States of Tara
Tina Fey, 30 Rock

Min kommentar: Har inte sett Nurse Jackie så jag kan inte säga om det var rätt eller ej.

Bästa manlige biroll, drama:
John Slattery, Mad Men
Martin Short, Damages
Aaron Paul, Breaking Bad
Terry O’Quinn, Lost
Andre Braugher, Men of a Certain Age
Michael Emerson, Lost

Min kommentar: Åter igen, har inte sett dramaserierna.

Bästa kvinnliga biroll, drama:
Christina Hendricks, Mad Men
Rose Byrne, Damages
Archie Panjabi, The Good Wife
Sharon Gless, Burn Notice
Elisabeth Moss, Mad Men
Christine Baranski, The Good Wife

Min kommentar: Se kommentaren ovan.

Bästa manlige biroll, komedi:
Jesse Tyler Ferguson, Modern Family
Chris Colfer, Glee
Jon Cryer, 2 ½ Men
Ty Burrell, Modern Family
Eric Stonestreet, Modern Family
Neil Patrick Harris, How I Met Your Mother

Min kommentar: Den jämnaste och tuffaste kategorin. Alla hade varit värdiga vinnare så därför kan jag inte vara missnöjd.

Bästa kvinnliga biroll, komedi:
Jane Lynch, Glee
Jane Krakowski, 30 Rock
Kristen Wiig, Saturday Night Live
Sofia Vergara, Modern Family
Julie Bowen, Modern Family
Holland Taylor, 2 ½ Men

Min kommentar: Solklar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar