fredag 28 februari 2014

Svensk hiphop i framkant

Världen vimlar inte av duktiga kvinnliga rappare direkt. Eller jo, det gör den alldeles säkert men det är inte så många som kommer fram och hörs. Därför känns det sjukt mäktigt att vi inte bara har asgrymma Linda Pira här i Sverige utan att hon nu, i sin remix av låten "knäpper mina fingrar", visar upp ett helt gäng riktigt duktiga tjejer. En bra låt har blivit ännu bättre. Första gången jag såg videon tänkte jag att låten var okej. Idag kom den på radion när jag satt i bilen och då insåg jag hur bra den faktiskt var. Älskar kontrasterna mellan de rappade tjejerna och de mer sjungande. Röster som skiljer sig åt men ändå passar skitbra ihop.

De framtida stjärnorna dyker upp i denna ordning i videon (Linda Pira räknas också upp för att det ska bli i rätt ordningen):
Kumba, Rosh, Cleo, Sep, Linda Pira, Vanessa Falk, Rawda, Julia Spada, Linda Pira, Joy, Linda Pira

Höj volymen och gunga med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar