lördag 15 februari 2014

Kvällens Melodifestival - Deltävling 3

1. Outtrigger - Echo
Gissar att detta  är årets rockbidrag. Och inte helt dåligt. Men sen kanske det inte är en mellovinnare för det. Men jag kan nog tänka mig att lyssna mer på den.

2. EKO - Red
För tråkig.

3. Oscar Zia - Yes We Can
Klassisk pojkbandspop. Jag hade hoppats på en bättre låt till Oscar, vårt hemmahopp. Han kommer säkert få en del röster, flickfavorit som han är. Men låten räcker inte.

4. Shirley Clamp - Burning Alive
En ny ballad och ännu en fantastisk sångerska. Men Shirleys låt når inte upp till Sannas förra veckan.

5. State of Drama - All We Are
Lätt att sjunga med i och kommer garanterat att höras på radio. Men ingen vinnare.

6. CajsaStina Åkerström - En enkel sång
I vissa partier tänker jag jättemycket på en annan låt men kommer inte på vilken. I alla fall så är den lite för seg.

7. Ace Wilder - Busy Doin' Nothin'
Oj, efter första versen var jag inte alls beredd på den refrängen, eller andra halvan av refrängen får man kanske säga. Det hänger lixom inte riktigt ihop. Jag gillar delar av låten, men det är för spretigt. Kan vara en sån låt som kommer växa efter hand.

8. Dr Alban & Jessica Folcker - Around the World
Jag tror att Albans tidigare låtar har gjort för stor skada för att man ska kunna ta något han sjunger med i på allvar. Kanske funkar det för de kids som inte har hört hans tidigare musik. Lite synd med Jessica som är en väldigt duktig sångerska.

Min slutsats: Den hittills mest svårtippade omgången hittills tycker jag. Oscar har såklart chans men då är det mer på grund av antalet fans än själva låten. Shirley brukar vara populär i stugorna och något rockigt brukar alltid gå vidare. Ace Wilder känns som hennes kan komma först eller sist, ska bli spännande att se vad folk tycker om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar