tisdag 4 mars 2014

Annas favoritlåtar 2013 plats 10-1

Bättre sent än aldrig eller hur!? :) Sorry, att det varit lite trögt här på bloggen, särskilt med sista delen av min lista. Men det är något så tokigt som resten av mitt liv som kräver lite tid :) Ska verkligen försöka bättra mig! Nu är det i alla fall dags för topp 10!! Som jag skrivit innan är det extremt svårt att lista låtarna efter så här lång tid. Men jag har verkligen försökt att tänka tillbaka på hur jag kände när låtarna kom, och inte nu när man eventuellt hunnit tröttna på dem. För att se resten av listan klicka för här för plats 20-11,  för plats 30-21 klicka här och för att se plats 40-31 klicka här.

10. Animals - Martin Garrix
Dansgolvet, träningen eller bara för att komma i fredagsstämning. Det kan inte gå fel med denna låten. Eller det kunde i alla fall inte det, nu har man kanske tröttnat något :)




9. Let Her Go - Passenger
Vet ni, detta är faktiskt första gången jag ser sångaren och jag kan inte för mitt liv få ihop honom med den rösten. Det passar bara inte! :)) Nåväl, fantastiskt mysig låt som gick varm när den kom.




8. Uncover - Zara Larsson
Vilken jävla debut! Zara är en fantastisk talang och låten är riktigt grym. Hon måste ju bara bli en stjärna. Gillar hur det är så pass mycket power i låten trots att det är en ballad.




7. Push Play - Miriam Bryant
Jag älskar Miriams röst och jag älskar låten. Otroligt bra!




6. Stay - Rihanna ft. Mikky Ekko
En så himla vacker låt med så mycket känsla.




5. Can't Hold Us - Macklemore & Ryan Lewis ft. Ray Dalton
Det går bara inte att sitta still när man hör denna! Perfekta förfestlåten. Jag älskar Macklemore och refrängerna med Ray Dalton är goa att sjunga med i.




4. Just Give Me A Reason - P!nk ft. Nate Ruess
Jag smälte nästan i början när P!nk sjöng första versen, särskilt när det var dags för "Now you've been talking in your sleep, oh, oh Things you never say to me, oh, oh", det där Oh, oh var en vinnare :) Gillar även när hon klämmer i med refrängen. Dock är jag inte lika förtjust i Nate Ruess del då jag blivit lite trött på hans röst efter "Toniiiiiiight".




3. La la la - Naughty Boy ft. Sam Smith
Hur briljant är inte denna låt? Älskar verkligen texten. Lägg sen till ett skönt gung och du har en hit. En grym sådan!




2. Wake Me Up - Avicii
När jag hörde låten första gången visste jag inte riktigt vad jag skulle tycka. Och så verkar det ha varit för stora delar av världen. Men efter ett par lyssningar var man ju helt frälst. Vilken genialisk idé med denna genreblandning. Jag tycker mest om sångpartierna men dunka-dunkat ger ju en go fesstämning :)




1. Hey Brother - Avicii
Ja, ingen har väl missat att 2013 var Aviciis år. Jag trodde inte att han skulle kunna toppa "Wake Me Up" och det var inget lätt val att välja vilken som skulle ha första platsen. Och helt ärligt vet jag fortfarande inte riktigt. Men jag har nog suttit och skrålat med lite mer till denna. Och visst är den underbar!?


1 kommentar:

  1. Alltså "Animals" är bara hockey för mig :)
    Kram Vicki

    SvaraRadera