lördag 22 februari 2014

Kvällens melodifestival - Deltävling 4

Idag har det bara blivit en lite stressad genomlyssning så jag kan nog inte döma låtarna så väl så ta det inte allt för bokstavligt, jag kommer nog ändra mig en hel del när jag hör dem ikväll :)

1. Alcazar - Blame It On The Disco
Klassisk Alcazar-låt så om man brukar gilla dem gillar man säkert detta. Fast de har gjort betydligt bättre låtar.

2. I.D.A - Fight Me If You Dare
Tycker nog hennes röst är lite jobbig. Men det kanske man kommer över. Låten då.. varken bu eller bä. Hade nog passat bättre till en mörkare röst, med lite rasp i.

3. Janet Leno - Hollow
Ballad? Poplåt? Powerballad? Jag vet inte riktigt faktiskt. Kan nog tänka mig att sjunga med i refrängen men verserna känns så där.

4. Ammotrack - Raise Your Hands
Kvällens rockbidrag kan man absolut sitta och digga lite till. Men ingen superlåt.

5. Josef Johansson - Hela natten.
Jag har alltid lite svårare för svenska bidrag, vilket kanske är dumt men så är det. Melodin är fin, särskilt i refrängen, men jag tror det hade låtit bättre med engelsk text till. Fast ju mer jag hör refrängen, desto mer känner jag för att sjunga med. Kanske en låt som växer om den får chansen.

6. Linda Bengtzing - Ta mig
AAAAAAAAAAAAAAAAA... jag trodde jag skulle slippa super-ärtiga-glada-hurt-Linda men tji fick jag! Låter som alla andra låtar hon ställt upp med (fast lite mer uppskruvat) så grattis till er som gillar sånt.

7. Ellinore Holmer - En himmelsk sång
Balladernas år verkar det ju vara men denna är inte i klass med de tidigare. Kom inte Shirley Clamp vidare så har jag svårt att tro att Ellinore gör det.

8. Anton Ewald - Natural
Precis som Oscar Zia så har Anton redan halva segern klar bara på sin stora mängd fans. Årets låt är dock inte alls lika medryckande som den han hade förra året.

Min slutsats: Anton går vidare för att han är Anton. Inte helt välförtjänt i så fall. Alcazar är poppis, de kan gå vidare på det. Tyvärr har väl Linda sina äntligen-riktig-schalger-fans som röstar på henne. Annars, rätt öppet. Ellinore får nog räkna med att bli sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar