lördag 13 juli 2013

Sämsta serieavslutet EVER!! (Veronica Mars)

Nu har jag sett färdigt samtliga tre säsonger av underbara, fantastiska, awesome ”Veronica Mars”. Även om jag älskar serien så är jag grymt besviken på avslutet. På allvar var jag just på väg att skriva ett argt mail till Netflix och fråga hur de kunde låta bli att lägga upp de allra sista avsnitten när jag insåg att jag kanske skulle kolla upp först ifall det verkligen fanns fler. Döm om min förvåning när det visade sig att detta faktiskt var det riktiga avslutet på serien. Jag höll på att smälla av! Exakt varför kommer innehålla lite spoilers så läs inte vidare om du ska se serien. Vilket du borde!


**** SPOILERVARNING ****


Okej, jag hade väl inte väntat mig att en serie som VM skull ha ett så-levde-de-lyckliga-i-alla-sina-dar-slut men VA FAN! Här har jag slitits mellan lycka och total förkrossan när Veronica och Logan har haft sina av och på. Det enda som hindrat mitt hjärta från att krossas medan jag tittat (okej, lite överdrivet men ändå) är att jag hela tiden levt med hoppet och förväntan att det ordnar ju sig till slut! Det hela kommer ju såklart sluta med att de lägger av med sina dumheter och är tillsammans för evigt. Men näääää… Visst, det syns att de har känslor kvar för varandra men det var ju inget nytt. Det vet vi! Deras kärlek är ju Epic! Men de ska ju vara tillsammans!! Och allt annat som bara hängde i luften och lämnades utan svar?! Hur går det för hennes pappa? Jag ville ju se hur allt blev till det bästa för denna fantastiska människa. Jag trivdes egentligen inte med honom som sheriff (han verkade lyckligare som detektiv) men om det gjorde honom lycklig så kunde han väl åtminstone få lyckas på jobbet. Och kärleken, vem förtjänar kärlek mer än han? Och inte en kvinna så långt ögat kunde nå när allt tog slut. Och varför förresten ta död på Sheriff Lamb!? Hans karaktär gjorde så sjukt mycket för serien. Ett sånt svin man bara älskar att hata. Jag hade hoppats på honom i den kommande filmen men det sket sig ju. Jag tyckte det var kul att Weevil fick vara med lite mer men Wallace fick lite tråkiga storys i sista säsongen. Första säsongen var nog klart bäst, huvudmysteriet är så bra där. Andra säsongen är också grym. Tredje är absolut inte dålig men jag fixar inte att hon är tillsammans med Piz när det är Logan hon ska vara med. Nästan som om de vill plåga oss tittare ;) Nåväl, nu när jag sett färdigt kan jag i alla fall frossa i att googla runt i allt jag kan hitta om Veronica Mars utan att vara rädd för spoilers. Heaven!


Min idol!

2 kommentarer:

  1. Har du sett:
    Veronica Mars Season 4: FBI Pilot
    http://www.youtube.com/watch?v=Zb-yt6-zaKQ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Magnus för tipset! Den verkade ju riktigt lovande!! Så tradigt att de inte fick göra en säsong till. TUR att det kommer en film nu i alla fall! Kanske blir den så populär att det blir fler *håller tummarna*. Hojta om du har fler VM-relaterade tips!

      Radera