söndag 28 juli 2013

"Grey's Anatomy" säsong 9

Grey’s Anatomy är mästare på cliffhangers. De är så duktiga på det att man plötsligt sitter uppe till fyra på morgonen för att man bara måste veta vad som händer i nästa avsnitt. Hela säsongen slutade dessutom med ett antal riktiga cliffhangers (se mer nedan i spoilerbiten). Fortfarande håller serien samma höga klass. Mina favoritkaraktärer fortsätter att leverera. Yang är bara så underbar, jag älskar hur hon står för att hon vill bli bäst och vågar säga att hon är bäst. Sen är hon sjukt rolig också med sitt extremt rättframma sätt. Jag tycker mycket om Meredith också, särskilt nu när hon blivit ganska tuff men samtidigt har kvar sin väldigt omtänksamma sida. Resten av mina tankar innehåller en hel del spoilers så läs inte om du inte vill veta något som händer.


***** SPOILERVARNING*****


Som sagt cliffhangers! Kan Richard verkligen vara död? Jag hoppas inte det, han känns lite som hjärtat i serien. Ska Yang ångra sig? Jag vill verkligen att hon och Owen ska vara ihop. Men jag tror inta att han blir lycklig utan barn. Och kan hon bli lycklig med barn? Enda chansen till att de ska bli lyckliga ihop är att hon verkligen ändrar sig och vill ha barn. Inte bara skaffar det för hans skull. Annars blir det nog inget mer av deras relation. April och hennes känslor. Kan hon och Jackson bara skärpa sig och leva lyckliga tillsammans i alla sina dagar!? De hör ju ihop! Arizona är en irriterande barnunge. Okej, okej, jag förstår att hon har genomgått ett trauma och det är skillnad men fan vad jag retar mig på hur hon behandlar Callie. Callie förtjänar SÅ mycket bättre! Kommer Karev äntligen att få vara lycklig? Hoppas verkligen det! För övrigt är det så skönt att Meredith och Derek kan få vara lyckliga nu, har varit lite väl mycket motgångar för dem fram och tillbaka. Nu får de faktiskt hålla ihop för alltid.


Två coola kvinnor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar