torsdag 4 juli 2013

"Man of Steel" (2013)

Inledningen av filmen sker på Krypton och jag tyckte den var riktigt bra. Miljön de skapat var fantastisk och man fick en bra bakgrund till resten av filmens story. Efter Krypton får vi följa en vuxen Clark Kent och med minnesbilder får vi se lite från hans barndom. Jag hade velat se mer från hans uppväxt. De får visserligen med de viktiga bitarna och de gör minnena bra, och jag förstår att de inte får plats med mer om filmen inte ska bli för lång, men jag saknar som sagt lite av den perioden i hans liv. Henry Cavill gör en riktigt bra Kal-El/Clark Kent. Han är inte så där mesig som karaktären varit i vissa filmer men ändå sådär lagom tillbakadragen samtidigt som han kan vara riktigt tuff. Jag tycker det är riktigt kul att de fått stjärnor som Russel Crowe, Kevin Costner och Diane Lane i rollerna som Kal-El/Clark Kents föräldrar. De gör dem väldigt bra. Actionscenerna och effekterna är grymma men jag tycker nästan det blir lite för mycket förstörelse. När Stålis och någon av skurkarna kastar omkring varandra så hade man kanske kunnat stoppat vid två skyskrapor i taget men då faller typ 4-5 stycken var gång. En sak som stör mig lite också är att vanligt folk fortfarande är ute på gatorna och lever sina liv som vanligt trots att de blivit invaderade av utomjordingar och det exploderar till höger och vänster. Men jag kan ha överseende med det :)
Betyg: 4-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar