lördag 6 juli 2013

"Beautiful Creatures" (2013)

Till en början kände jag ingenting för de två huvudkaraktärerna Ethan (Alden Ehrenreich) och Lena (Alice Englert) men det blir något bättre efter hand. Till skillnad från de två bikaraktärerna Macon och Sarafine där man genast imponeras av Jeremy Irons respektive Emma Thompsons skådespel som verkligen gör karaktärerna intressanta och spännande. Jag gillar storyn och miljöerna, det är en väldigt speciell stad de befinner sig i. Jag tänker absolut läsa boken för jag tror man kommer komma mycket mer in på djupet av historien då och misstänker att den kan vara riktigt bra. I filmen går allt väldigt snabbt, som det brukar bli i filmer, och jag tror det är en helt annan känsla i boken. Filmen är ändå ganska bra och innehåller kärlek, humor och lite spänning.
Betyg: 3+

1 kommentar:

  1. Såg filmen igår och blev faktiskt glatt överaskad och jag gillade humorn i den. Fast själv gillade jag Ethan från första stund.

    SvaraRadera