torsdag 18 april 2013

"Lost Girl" - Yay or Nay?

Har sett två avsnitt av serien "Lost Girl" som det hittills finns tre säsonger av och jag vet inte riktigt vad jag tycker. Jag är inte hooked, men ändå lite nyfiken. Mitt största problem är att jag inte gillar huvudkaraktären, eller rättare sagt tycker jag nog inte att skådisen passar som henne. Hon känns inte trovärdig. Men jag kommer nog ge det några avsnitt till innan jag dömmer ut henne och serien helt. Konstigt nog har jag knappt hört/läst något alls om serien, blev jätteförvånad att det fanns tre säsonger redan. Det borde ju betyda att de iallafall har några tittare.

4 kommentarer:

  1. Jag kollade på den ett tag, kanske halva första säsongen. Jag tyckte att det var en helt okej serie, men jag sköt upp serien av någon anledning, och sen fick jag aldrig för mig att fortsätta kolla.. men den finns fortfarande kvar på min lista över serier jag tänkt se.. så kommer absolut ge den en chans till någon gång när jag inte har så mycket avsnitt att se varje vecka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju ett problem det där med att det är så sjukt många serier man ska se. Antingen missar jag alla nya serier när snacket går för jag har en hel hög jag redan tittar på, eller så halkar jag efter i de gamla för jag måste kolla en ny serie :) Men några avsnitt till blir det nog av Lost Girl :)
      /Anna

      Radera
  2. Jag ser Lost Girl för karaktärerna (jag älskar Kenzi!) och humorn. Handlingen är ju inte så fantastisk, direkt. ;)

    Skrev en del om serien här tidigare i år: http://www.vildvittra.se/2013/02/12/this-really-puts-the-suck-in-succubus/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karaktärerna är ju det viktigaste av allt! Därför jag gillar "Fringe" så mycket! Skumläste bara vad du skrivit för jag ville inte råka se någon spoiler :) Blev både mer sugen att se (av det du skrev om karaktärerna) och mindre sugen (att man blev besviken när det där stora aldrig kom). Jag tror helt enkelt jag får se några avsnitt till :))

      Radera