torsdag 26 juli 2012

"The Amazing Spider-Man" (2012)

När jag såg att det skulle göras en ny Spider-Man där man skulle berätta samma historia en gång till kunde jag bara inte förstå syftet. Inte heller tyckte jag att det var ett särskilt bra val att sätta Andrew Garfield i huvudrollen. När första trailern kom var jag övertygad om att mina farhågor blivit sanna. Detta var inget att se. Sen började det dyka upp recensioner som skrev att detta var den bästa Spider-Man någonsin och jag blev nyfiken. Så jag bestämde mig för att se den. Och oj vad glad jag är att jag gjorde det. ”The Amazing Spider-Man” är bättre i ALLT jämfört med de tidigare filmerna om Spider-Man. Andrew Garfield är suverän och jag tar tillbaka allt illa jag tänkte om den rollbesättningen. Grundstoryn är detsamma som tidigare men SÅ mycket bättre och alla små sidostorys är så mycket bättre. Skådespelet är bättre, humorn är bättre, dialogerna är bättre, specialeffekterna är bättre, kärleksscenerna är bättre… ja allt! Små saker finns det givetvis som jag hade velat ha ändra men jag väljer att blunda för det. Så brukar du gilla denna typen av filmer så se den!
Betyg: 4+





1 kommentar:

  1. Var också lite tveksam till om jag skulle se denna filmen först. Men är glad att jag gjorde det för den var riktigt bra!

    SvaraRadera