fredag 27 juli 2012

Serienedläggningar suger!

Har precis sett färdigt första säsongen av ”Secret Circle” och tänkte skriva att de avslutade riktigt bra, vilket gjorde att jag verkligen såg fram emot nästa säsong, men innan jag började skriva tänkte jag att det var bäst att kolla så serien verkligen kom tillbaka för jag minns knappt vilka som ska läggas ner och vilka som blivit förnyade. Och mycket riktigt så har de lagt ner ”Secret Circle”. Återigen sitter man där utan att få veta vad som händer och känner sig totalt snuvad på konfekten. Det som retar mig är att tittarsiffrorna från USA som avgör seriernas öde är så missvisande för hur serierna egentligen går. Dels blir de nedlagda innan de hinner gå bra i resten av världen (vilket inte verkar ha någon betydelse ändå) men framförallt är det ju så många som kollar via nätet istället och då mäts det ju inga tittarsiffror. Så det är bara de serier som lyckas få publik via TV:n som får vara kvar medan vissa som faktiskt är ganska populära via nätet blir nedlagda. Man vågar ju knappt fastna i en serie för risken att man inte får ett riktigt avslut :(


Vill se mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar