söndag 29 juli 2012

Bok: "Kampen om järntronen"

Att det tagit mig så lång tid att läsa ”Kampen om järntronen” är inte bokens fel, jag har helt enkelt haft en liten lässvacka under sommaren. Men nu den senaste veckan tog jag mig i kragen och då gick det snabbt att läsa färdigt. Trots att jag sett TV-serien (”Game of Thrones”) och vet vad som händer är det ändå spännande att läsa. Jag tycker att de fått med allt viktigt i TV-serien men i boken blir allt lite utförligare och man lär känna personerna ännu bättre. Det gör ju också att jag ser skådespelarna framför mig när jag läser oavsett hur karaktärerna är beskrivna i boken. Just beskrivningarna är annars en ganska stor del i boken, det är lätt att leva sig in i miljön. Karaktärerna är också väldigt tydliga och man lär känna dem snabbt. Framför allt de huvudkaraktärer som man får följa. Hade jag inte vetat vad som skulle hända hade jag nog inte kunnat släppa boken. Därför ska jag försöka läsa 2:an och 3:an innan tredje säsongen kommer ut för jag kommer aldrig kunna hålla mig från att titta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar