söndag 4 mars 2012

Melodifestivalen Andra Chansen

Kvällens mest förvånande: Att jag till slut höll på Sean Banan. Vem hade trott det? Inte jag i alla fall. Hörde att det var konstant upptaget om man ringde och röstade på Sean Banan, kanske borde resultatet varit annorlunda??

Kvällens skandal: Att Torsten gick vidare. Men kom igen nu! Okej, både han och Ranelid är lite annorlunda och det kan kanske vara kul men man kan väl tänka ett steg längre?! Låt oss säga att de skulle vinna, hur kul skulle det vara att skicka dem till stora Schlagerfinalen? Jag tror inte att de kommer översätta sina låtar till engelska så Europas publik kommer sitta som stora frågetecken och undra vad fan Sverige pysslar med. Och om de översatte skulle de väl skratta åt det.

Kvällens besvikelse: Att det inte var någon mellanakt med en omgjord gammal melodifestivallåt. Det var ju bara därför jag tittade.

Kvällens hoppfullhet: Genomdraget av de redan finalklara bidragen. Tycker att förutom de två sista bidragen och Ranelid är det riktigt bra låtar i finalen. Ser fram emot lördag!

Finalens startordning:

1. Shout it out - David Lindgren

2. Jag reser mig igen - Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern

3. Mystery - Dead by April

4. Why start a fire - Lisa Miskovsky

5. Baby Doll - Top Cats

6. Euphoria - Loreen

7. Soldiers - Ulrik Munther

8. Mirakel – Björn Ranelid feat. Sara Li

9. Why am I crying - Molly Sandén

10. Amazing – Danny Saucedo

2 kommentarer:

  1. Skandal om inte Loreen vinner :)

    SvaraRadera
  2. HAHA jag tänkte precis samma sak, Sean Banan var den jag hejade på, då vet man att det inte var så bra låtar...Tycker också det är bra låtar i finalen (förutom Thorsten & Ranelid), Loreen for the win!

    SvaraRadera