lördag 10 mars 2012

Därför ska Loreen vinna ikväll

Detta är min placering ikväll:

1. Loreen – Euphoria
Detta är låten som har absolut störst chans att komma långt i den stora finalen tror jag. Och det är väl det vi vill? I alla fall jag. Jag vill gärna att vi vinner. Jag tycker att den bör vinna, inte bara för att det är en väldigt bra låt och för att Loreen sjunger otroligt bra, utan också för att jag tror att det är den låt, artist och nummer som är mest gångbar internationellt. Den är lagom speciell för att sticka ut så man lägger märke till den utan att bli konstig. Heja Loreen!

2. Danny – Amazing
Danny vet hur man levererar i melodifestivalen. En låt som man börjar sjunga med i och ett bra dansnummer. Dock tror jag inte att han skulle gå lika långt som Loreen i stora finalen.

3. David Lindgren – Shout It Out
Jag är övertygad om att om Danny hade valt denna låt hade den varit det största hotet mot Loreen. David gör den jättebra men med Dannys populäritet hade den nått ännu högre höjder.

4. Lisa Miskovsky – Why Start A Fire
En bra låt som jag nog kommer lyssna en hel del på. Dock ingen vinnarlåt.

5. Ulrik Munther – Soldiers
Jag är väldigt svag för denna typen av behagliga låtar. Kommer definitivt att lyssna mycket på den men den är inte tillräckligt speciell för att vinna melodifestivalen.

6. Molly Sandén – Why Am I Crying
En bra ballad som dock inte når ända upp till “Empty Room” nivå. Det var en vinnarlåt!

7. Dead by April – Mystery
Tyvärr fördärvar growlandet en annars bra låt.

8. Björn Ranelid ft. Sara Li – Mirakel
Ja, tro det eller ej men jag satte den inte sist. Det kan hända att jag sjunger med i refrängen vilket jag inte kommer göra på de två sista.

9. Top Cats – Baby Doll
Rätt jobbig att lyssna på. Borde inte gått till final!

10. Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern
Kanske hade jag stått ut om man inte hade sett honom. Varje gång jag försöker titta på hans nummer med ett öppet sinne får jag rysningar i hela kroppen när han stirrar in i kameran. Jag är rädd för honom. Och låten är kass. Var är Sean Banan när man behöver honom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar