fredag 30 mars 2012

Let's Dance

Antingen så har jag gömt mig under en sten de senaste veckorna eller så har det varit ovanligt dålig marknadsföring för Let’s Dance i år. För inte förrän 1 minut innan programmets start upptäckte jag av en slump att det var dags för en ny säsong. Men ingen skada skedd, jag hann se det!

Så några små tankar efter första programmet då. De som imponerade mest på mig med danstalang var Anton, Camilla och Helena. Den mest positiva överraskningen var att Bengt inte var en orörlig gammal gubbe som inte kan ta ett steg, det brukar ju finnas någon var säsong. Nej, tidernas äldsta deltagare (72 eller 73) hade förvånansvärt svung i kroppen. Dessutom är han ju hur ball som helst, undrar om han tagit sig en vinare innan programmet började ;). Den jag tror att det finns mest risk att jag kommer störa mig på är nog Helena. Kanske även Pär-Ola. Men min första intryck är att det nog kan bli en bra säsong där deltagarna kommer utvecklas extremt mycket. Och att det kommer bli SJUKT jobbigt för Tony om han ska dreggla lika mycket varje gång över både Marcus och Anton!

Här är årets deltagare: Sångerskan Pernilla Wahlgren, hästbonden Pär-Ola Nyström, schlagerstjärnan Helena Paparizou, fotbollsspelaren Anton Hysén, skådespelaren Molly Nutley, dryckesexperten Bengt Frithiofsson, författaren Camilla Läckberg, supermodellen Marcus Schenkenberg, artisten Camilla Henemark och radiostjärnan Anders Timell.


Anton Hysén


Marcus Schenkenberg


Bengt Frithiofsson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar